tisdag 21 februari 2012

Hoppa hestapålle!

Nu är det såhär va. Att jag är sjuk. Jag hostar upp mina lungor. Men det är en baggis.
För jag ska ut och hoppa hest. För det är trevligt. Hopplahoppla.
Slår vad om att bara för att jag har sånt flyt i mitt liv så kommer jag att bli tvingad att rida en såndär häst som inte går framåt. En sån som man lixom måste lyfta över hinderna. Bara för att på sånna måste man anstränga sig till hundra på och ha bra kondition OCH INTE HOSTA. Men antagligen kommer jag få exakt en sån häst. Varför ens hoppa upp i sadeln? Det hade varit lättare att leka pippi långstrump (fulare efternamn än mitt. och det mina damer och herrar händer inte ofta.) och bära upp hestapållen på ryggen och sen hoppa över hinderna själv. Men så kul kan man ju inte få ha det. Gud vad meningslöst.

2 kommentarer: