måndag 20 februari 2012

Storslaget.

Är det någon som har dött eller?
Jo på sätt och vis så är det ju de. Har haft en härlig vecka. Har ni hört talats om sjukdommen malaria. Den lilla rackaren har jag behövt testa mig mot. Åkt buss hit och dit mellan sjukhusen i feber och hosta. Inte en liten hosta. Hostar upp mina inre organ. Men sånt är alltid trevligt.
Men igår kväll fick jag en spark i baken. Kanske inte riktig, men nästan. Fick ett sms av bästa vän "ta tag i ditt liv och blogga". Hon know how to do it. Så här är jag. Och ni behöver massa mig nu känner jag! Det är ju en torka. Inget jag på flera veckor? Dagar? Inte vet jag. LÄNGE!
Men i min malariakoma har jag börjat tänka. Jag har faktiskt tänkt de ofattbara. Stänga ner lilla kotten och börja om på något helt nytt. Och isåfall ska jag satsa stort. JAG SKA BLI VÄRLDSBLOGGARE. Ta tag i mitt liv och göra det jag vill. Fota till exempel. Och bara göra och skriva om allt!! Jag har redan en plan. Och den är storslagen. Om jag får som jag vill. Vilket jag antagligen inte kommer få. Men man kan ju alltid hoppas. Som Thomas Di Leva. Han är ful. Stavas han så?

2 kommentarer: